Jak wygląda telesprzedaż?

Właściwie każdy z nas na pewno miał do czynienia z firmami, które oferują sprzedaż przez telefon. Takie sprzedawanie polega na tym, że wykonuje się telefon do wybranego klienta, przedstawia mu się ofertę sprzedażowa i stara się zachęcić go do skorzystania z niej.



Telesprzedaż nie jest łatwa, bo przekonanie o atrakcyjności danego produktu tylko za poradą słów, nie jest prostym misją. Dlatego osoby, które zajmują się takimi działaniami, muszą nie jedynie mieć zdolność do przekonywania. Muszą także umieć opowiadać o danym produkcie tak, by wydawał się on niepowtarzalny. Nie jest to łatwa sztuka.
Tym bardziej że wielu ludzi w sposób automatyczny odrzuca połączenia albo rezygnuje z następnej rozmowy, jeżeli jedynie słyszą oni, że ktoś dzwoni do nich tylko po to, żeby coś im sprzedać. Nie ma znaczenia, czy usługi call center sprzedaje czy produkty. W wielu przypadkach podejście ze strony klienta jest takie samo, czyli negatywne. Wiele firm natomiast funkcjonuje w taki sposób na rynku i idealnie sobie one radzą. Oprócz tradycyjnie prowadzoną sprzedażą mają one do dyspozycji Contact Center, którego misją jest nie tylko obsługa klientów, ale i prowadzenie sprzedaży telefonicznej. Tutaj zatrudnia się takie osoby, które preferują i które umieją rozmawiać przez telefon. W większości przypadków są oni w tym kierunku szkoleni, aby radzili sobie z klientami, którzy nie są zainteresowani prezentowaną przez nich oferta. Takie szkolenia organizują zwykle firmy, które specjalizują się i wiedzą jak powinno funkcjonować callcenter w Warszawie. Tacy fachowcy w znaczącej liczbie sytuacji opracowują dla poszczególnych firm schematy, według których pracownicy call center powinni prowadzić rozmowy z klientami. Takie schematy w ogromnej liczbie przypadków są wymagane, a w bardzo wielu sytuacjach pomagają się odnaleźć w pracy w call center osobom, które rozpoczynają w tym zawodzie. Bo tutaj doświadczenie i wprawa mają bardzo duże znaczenie. Najlepsze wyniki mają ci pracownicy call center, którzy pracują w nich od lat. Tacy, którzy nie podali się i postanowili dać z siebie wszystko. Choćby i im zdarzają się dni trudne, to praca na call center daje im satysfakcję.
Dodatkowe informacje: Ranking Call Center.